Logo, logo

Logo’s en beeldmerken. Nog niet zo makkelijk te maken. Snel te ingewikkeld en met teveel details. Teveel kleuren soms. Maar ook wel heel persoonlijk. Moet inhoudelijk aanspreken en gewoon aantrekkelijk zijn om naar te kijken. Niet teveel verschillende kleuren. Moet in zwart/wit ook nog duidelijk zijn en leesbaar. En moet klein nog duidelijk overkomen en groot niet te heftig.

Altijd geweldig mooi om voor iemand een logo of beeldmerk te maken. En het tastbaar terug te zien op een kaartje, een folder, een website, een sticker, een viltje, een bus, een vlag en noem maar op. O ja, mijn eigen beeldmerk … hoe is dat dan tot stand gekomen? Tsja, een rond brilletje en een ‘open mind’, dat is wel de samenvattende uitleg ervan. Zo is er altijd inspiratie te vinden als we om tafel zitten en je vertelt over wie je bent en waar je het beeldmerk voor nodig hebt. Overigens verwijst ‘logo’ naar iets tekstueels en ‘beeldmerk’ naar iets visueels. Het één kan zonder de ander, maar tezamen is het zowiezo heel sterk.

Uitgelicht

Intragram